חודש הרמדאן

| |

מאת: הגר הכטלינגר

23% מהעובדים שלנו הם מהמגזר הערבי כ-530 עובדים מכלל עובדי החברה. כחברה המעודדת גיוון תעסוקתי חשוב לנו לפתח תרבות של הכלה והכרה למינהגים של המגזרים השונים. הרמדאן הינו חודש קדוש עבור המוסלמים, זהו חודש של מצוות ומחוות בין אנשים וכל מעשה טוב מתוגמל בשפע מאלוהים. הרמדאן מתקיים בחודש התשיעי בשנה המוסלמית, ומשכו 29-30 ימים המלווים בצום במשך היום. הצום מתחיל מעלות השער לפני הזריחה ועד רדת החשיכה. לאחר שבירת הצום ניתן לאכול, לשתות וליהנות עד תחילת הצום למחרת. נוסף על היותו של הרמדאן קדוש מבחינה דתית וחברתית, יש לו ערך ומשמעות משפחתית חשובה. לקראת שעת האיפטאר (שבירת הצום) ובהתאם לכריזת המואזין, מתכנסת המשפחה לסעוד יחדיו ונהוג לערוך ביקורי משפחה.

את סיום חודש הרמדאן מציינים בשלושה ימי חג שנקרא בערבית ״עיד אל פיטר״.
את חודש הרמדאן ציינו בחברה במספר מפגשים: בארוחת איפטר שהתקיימה כל יום במרחב ירושלים, ארוחת איפטר לעובדי החברה אשר השתתפו בקמפיין קוקה-קולה, וקיבלנו הזמנה חגיגית לארוחת האיפטר המסורתית בבית הנשיא בה התארחו דרור בר און מנהל מכירות מרחבי ולואי חמורי מקדם מכירות במערך החלב .
דרור בר-און סיפר לנו בהתרגשות על החוויה המדהימה שעברו :
“כמנהל בחברה ששוויון הזדמנויות הוא חלק מהותי מערכיה, זכיתי לקחת חלק בארוחת האיפטר המסורתית בבית נשיא המדינה ולחלוק כבוד לחגם של חברנו מהמגזר הערבי, בתקופה זו אין ספק כי אירוע זה מהווה נקודת אור המראה כי אפשר גם אחרת.
החברה המרכזית למכירות ולהפצה הייתה ותישאר ביתם של כולנו ועל כך אני גאה ושמח להיות חלק מהחברה המדהימה הזו”